Eerste kennismaking met de Solterra, Subaru’s eerste elektrische SUV

Vanaf juli staat hij officieel bij de Subaru-dealer, om meteen daarna leverbaar te zijn, nu al kon een select groepje Nederlandse journalisten met de Solterra, Subaru eerste volledige elektrische SUV, op pad. Vierwielaandrijving, het hoogste veiligheidsniveau dat beschikbaar is op een auto, 21 centimeter grondspeling en een standaarduitrusting die zo compleet is dat er bijna geen ruimte voor opties is. Maak kennis met de Subaru Solterra. TopGear, Autoweek en Auto Review delen hun ervaringen. Meer weten? De Subaru-dealer praat u graag bij. Kijk hier voor alle informatie rondom de Solterra.

Subaru Solterra Logo

Autoweek

"De Subaru Solterra is de eerste elektrische auto van het Japanse merk. Hoezeer Subaru ook trouw zou willen blijven aan de kernwaardes van boxermotoren en vierwielaandrijving, die combinatie maakt de modellen in ons land onverkoopbaar. En dus moet ook het kleine Japanse merk aan de EV. Maar vierwielaandrijving heeft de Solterra gelukkig weer wel. Is het daarmee een echte Subaru?"

Lees meer

TopGear: 1e rij-indruk

We konden met pre-productieauto’s de testbaan van Aldenhoven op. Kombochten, een gladde waterbaan, een strookje kasseien, dat soort dingen. Geen echte real-life test dus, maar genoeg voor een indruk. De twee e-motoren maken ‘m vlot zat (0-100 in 6,9 seconden) en hij is op snelheid stil en stabiel. Op de compacte handling track valt het weggedrag niets tegen. Het lage zwaartepunt is zoals bij alle EV’s een zegen en de ophanging houdt de carrosserie mooi onder controle.

Lees meer

"De twee e-motoren maken ‘m vlot zat (0-100 in 6,9 seconden) en hij is op snelheid stil en stabiel."

TopGear – Over de Subaru Solterra

Lees meer

Autovisie

Is de Subaru Solterra de reddende engel?

Auto Review

"De Solterra heeft een klein stuur, waar je overheen kijkt naar het digitale instrumentarium. Vergelijkbaar met hoe Peugeot dat doet met de i-Cockpit, maar zó klein is het stuur nou ook weer niet. De handzame hoepel zorgt voor iets meer beenruimte, waardoor lange bestuurders weinig last hebben van de hoge middentunnel. De besturing zelf is prettig: licht, maar direct.

De 0-tot-100-tijd van 6,9 seconden verklapt dat de Subaru Solterra niet enorm krachtig is. Twee elektromotoren van elk 109 pk en 169 Nm drijven de voor- en achterwielen aan. Het resultaat is een auto met veel grip die soepel versnelt, maar die niemand gemeen in zijn stoel drukt zodra je het stroompedaal vloert.

Je hebt veel beenruimte op de achterbank en dat is prettig voor lange Nederlanders. Hun knieën steken wel de lucht in, want de vloer staat hoog. Dat doet een Tesla Model Y met zijn diepe voetenbakken toch beter. In combinatie met het panoramadak is de hoofdruimte voldoende."

Lees meer

InstaAutoVlog

Een Subaru heeft een boxermotor, permanente vierwielaandrijving en een bouwkwaliteit/levensduur van heb ik jou daar. Dat is dan ook de reden waarom ik persoonlijk erg gecharmeerd ben van het merk. Maar wat als je de boxer-ziel inwisselt voor een volledig elektrische aandrijflijn, de AWD aandrijving inwisselt voor twee separate elektromotoren, wat blijft er dan over?

Dagelijksauto

Videorijtest Subaru Solterra: Een echte Subaru? Als één van de eerste journalisten mochten wij de Subaru Solterra testen op het Aldenhoven Testing Center in Duitsland. Een interessante EV met een hoop potentie, maar is het ook een echte Subaru?

Werner Budding

Subaru heeft samen met Toyota nu ook een elektrische auto ontwikkeld, de Solterra. Met als uniek karakter dat deze EV zijn inzittenden naar bestemmingen ver buiten het asfalt kan brengen. Ik kon de Solterra testen op de uitgebreide testbaan in Aldenhoven. Veel plezier met de video!

Subaru Solterra

De eerste volledig elektrische Subaru SUV is leverbaar vanaf juli 2022. Kijk voor meer informatie op de Solterra pagina.

Meer informatie

Ontvang als eerste het laatste nieuws

Welkom in onze showroom

Vind een dealer bij u in de buurt

Kom binnen en ontdek waarom Subaru zich onderscheidt van andere merken!