Subaru Nederland

Subaru intensiveert samenwerking IVA Driebergen

AANSTORMEND COMMERCIEEL TALENT LEERT OOK SUBARU’S VERKOPEN

Jong talent op zoek naar een carrière in de mobiliteitsbranche, meldt zich vaak bij IVA Driebergen. De business school leidt op tot fraaie jobs in een mooie bedrijfssector. Om optimaal getraind het bedrijfsleven in te stappen, heeft Subaru een aantal auto’s ter beschikking gesteld voor verkooplessen. Wie een Subaru op een goede manier aan de man kan brengen, heeft straks de juiste commerciële vaardigheden voor het bedrijfsleven. 

Een nichemerk met zeer uitgesproken producten, voorzien van bijzondere techniek, dat is Subaru. Om het eigenzinnige merk op een goeie manier in de dealershowroom te pitchen is een uitgebreide kennis van het product nodig en dient de verkoper zich zeer goed te verdiepen in zijn doelgroep. Die doelgroep blijkt bovenmatige belangstelling voor techniek te hebben en gebruikt zijn auto vaak als werkpaard, bijvoorbeeld om een forse caravan naar de camping te brengen.

Roger de Puysseleire van Subaru Nederland: “Een Subaru vraagt om een iets andere benadering van de klant. Door twee Foresters te plaatsen in de verkoopstudio’s van de IVA-opleiding, kunnen wij meer verdieping in de lessen aanbrengen. En omdat wij bij evenementen vaak studenten inzetten van IVA kunnen zij het geleerde in de praktijk brengen. De samenwerking gaat verder dan alleen verkooptraining. De bijzondere boxermotoren en de Lineartronic CVT versnellingsbakken, zo kenmerkend voor Subaru, zullen worden gebruikt om de technische kennis bij te spijkeren tijdens de lessen Voertuigtechniek.”

René Borggreve, docent en promotor van het vak verkoop van IVA Driebergen: “Wij zijn om meerdere redenen blij met de initiatieven van Subaru. We hebben twee Subaru’s in onze lokalen staan en Subaru laat duidelijk het belang van IVA-studenten voor hun organisatie en de branche zien. Door het beschikbaar stellen van de voertuigen worden studenten extra getriggerd zich te verdiepen in de klant en productkenmerken te vertalen naar klantvoordelen. Dat is uitstekend voor de ontwikkeling van hun commerciële vaardigheden.”

Lees meer:

De Subaru Forester

Subaru bevestigt eerste geëlektrificeerde modellen voor de Europese markt